W tym tygodniu miałem okazję odbyć szkolenie SEM na przykładzie Google AdWords. Dla osoby, która w temacie siedzi od jakiegoś roku, kurs był okazją do usystematyzowania wiedzy. Była to także możliwość zapytania osób z większym stażem, o skuteczne praktyki projektowania kampanii. Poznać mogłem między innym planowane zmiany w AdWordsach, a także związane z nimi konsekwencje dla reklamodawców.

Warsztaty prowadzone były w miłej atmosferze. Prowadzący chętnie odpowiadał na pytania poboczne. Prelegent dysponował sporą wiedzą, jednak postanowił przekazać jak najwięcej praktycznych umiejętności. Zwrócił szczególną uwagę na to, ze kampanie PPC są tworem dynamicznym. Stąd potrzeba ciągłej analizy i optymalizacji działań reklamowych. Uczestnicy pytali bardzo często o gotowe rozwiązania. Jednak tu padała zazwyczaj odpowiedź, że trzeba sprawdzić, poeksperymentować. Może nie była to satysfakcjonująca odpowiedź, ale kontekście działań reklamowych PPC najtrafniejsza.

Szkolenie okazuje się świetnym rozwiązaniem dla osób rozpoczynających biznes w internecie. Pozwala uniknąć false startu i nie marnować pieniędzy na nie trafioną kampanie.

Wniosek: W kampaniach PPC: eksperymentujemy, zmieniamy, analizujemy, eksperymentujem…